Høretelefoner fra JBL

Nyheder fra IT verdenen
Besvar
nyheder
Indlæg: 6796
Tilmeldt: tirs sep 22, 2020 3:13 pm

Høretelefoner fra JBL

Indlæg af nyheder »

BilledeLige siden jeg var knægt i Ullerslev i 80’erne, har brandet JBL stået som et kvalitetsmærke for mig. JBL blev stiftet af James Bullough Lansing tilbage i 1927 eller cirka deromkring, og sammen med andre lydnørder fik han skabt et brand, som for alvor vandt genklang i hifi branchen. Selv om tiden går og det efterhånden er små 100 år siden, er JBL stadig blandt de helt store, når det handler om lyd. Men tiden går, og i 1927 vidste man ikke hvad en smartphone eller Bluetooth er. Det gør vi heldigvis i dag, og hvor hifi typisk var noget vi nød i dagligstuen eller på kollegieværelset, er det noget vi tager med os på farten i dag. Det gør vi for eksempel med høretelefoner solidt placeret i øregangen, mens vi connecter til Spotify eller andre online musiktjenester. I mange år har jeg udelukkende hældt til høretelefoner, som man kunne placere på hovedet med bøjler og hele molevitten. Tiden ændrer sig dog, og i dag er jeg blevet mere dus med at placere høretelefonerne i selve øret. Sådan ”in-ear-agtigt”. Smart opladning af headsettet Derfor blev jeg glad, da jeg fik tilsendt et sæt JBL Live Pro+ høretelefoner. Her er der tale om trådløse høretelefoner, som naturligvis er udstyret med alskens nymoderne teknologi, der gør at oplevelsen med musikken i ørerne er i top. En beskeden størrelse gør, at de er nemme at have med på farten. JBL Live Pro+ leveres nemlig i en lille æske, som du kan koble til en USB C-oplader. På dansk mener jeg at hvis headsettet ligger i æsken, og du forbinder med en USB oplader bliver dine høretelefoner opladet – og det gør æsken også. På den måde render du rundt med en praktisk beholder til JBL Live Pro+, og når de ikke er i brug, lægger du dem i æsken, hvorefter de oplades i baggrunden. JBL Live Pro+ er et headset som naturligvis kan bruges til både musikaflytning og til telefonsamtaler. Her kan jeg roligt konkludere at lyden er helt i top, og hvis du downloader den medfølgende app, har du mulighed for at justere på lyden, så den matcher dit behov. Jeg skruede således lidt ekstra op for bassen. Telefonsamtaler stryger også let igennem, og de indbyggede mikrofoner gør, at din tale høres tydeligt i den anden ende. Google assistenten blander sig Når du hører musik eller podcast via smarftphone, får du en gang imellem en notifikation fra en venlig kvindestemme. Måske har en person kommenteret dit billede på Instagram, måske er en sms fra svigermor landet, måske har du fået en lønforhøjelse pr email eller måske får du en venlig information om skybrud om et øjeblik. Dette sker via den indbyggede Google Assistent. Og lige netop den indbyggede assistent: her har jeg en vis udfordring. Faktisk synes jeg det er lidt træls, at hun skal forstyrre mig, mens jeg lytter til den fedeste guitarsolo eller hvis jeg har en interessant podcast i ørerne. JBL Live Pro+ postulerer at det er nemt at betjene headsettet via de indbyggede knapper, men det postulat er jeg ikke helt enig i. Det er nemlig med skiftende succes at jeg trykker på venstre og højre headset, mens jeg har dem på. Jeg forsøgte for eksempel at skrue lidt ned på en af knapperne, men så fik jeg assistenten i tale. Da jeg forsøgte på den anden indgang, slukkede headsettet. ANC fjerner støj Og ja, det er nok blot en vanesag at få styr på knappernes funktioner, så det må jeg lige have med på næste træningslejr udi headset-styring. Når det er sagt, er jeg megaglad for JBL Live Pro+. Lyden er i top, og den indbyggede støjreduktion (active noise cancelling) virker fortrinligt. Vigtigt er også at de sidder godt og behageligt i ørerne. Man kan snildt holde ud at have dem siddende dér i en længere periode uden gener. JBL Live Pro+ fås i 4 forskellige farver, og vejledende udsalgspris er 1.499 kroner. Læs mere på JBLs hjemmeside. Indlægget Høretelefoner fra JBL blev først udgivet på Nettips.dk.

Source: https://nettips.dk/hoeretelefoner-fra-jbl/
Besvar