JBL Endurance Zone

Nyheder fra IT verdenen
Besvar
nyheder

JBL Endurance Zone

Indlæg af nyheder »

BilledeSå er der atter nyt fra en af verdens producenter udi lyd til ørerne. JBL banker på døren med et nyt sæt høretelefoner, som adskiller sig en anelse fra tidligere høretelefoner. Sættet her hedder JBL Endurance Zone og er et såkaldt open-ear-høretelefoner. Det kræver måske lige en forklaring. Mange høretelefoner i dag er de populære in-ear dimser, som man ”propper” ind i ørerne og håber derefter at de sidder godt fast derinde i øregangene. Man ser dem efterhånden overalt, og de er da også særdeles praktiske og fylder ingenting i forhold til de traditionelle høretelefoner. Det er ingen hemmelighed at jeg af og til kæmper lidt med disse in-ear høretelefoner. Mine ører er simpelt hen ikke skabt til systemet, og jeg oplever af og til, at de ikke sidder godt nok fast, hvis jeg går en tur med hunden eller bruger dem under fitness træning. Ret træls faktisk. Sidder godt og sikkert på ørerne JBL Endurance Zone er bygget anderledes op. Her skal du ikke fysisk putte noget ind i øregangen. I stedet får du en slags ”hook” system, hvor du sætter høretelefonerne ind på øregangene, hvorefter du sætter dem ekstra godt fast ved hjælp af en lille gummikrog, som du sætter op over ørerne. Da jeg første gang skulle afprøve dette system, tænkte jeg at lyden måtte miste en del dynamik, fordi jeg netop ikke skal putte høretelefonerne ind i ørerne. Min tvivl blev gjort til skamme. Selv om JBL Endurance Zone sidder ”let” på ørerne er lyden faktisk overbevisende god. Lydbilledet fungerer rigtigt godt, Adaptive Bass Boost justerer automatisk basniveauet, så musikken føles energisk og kontant, uden at den overdøver det, der sker omkring dig. Fidusen ved dette system er at du – selv om du har lyd i ørerne – også kan orientere dig i omgivelserne. Det betyder at udefrakommende lyde stadig kan høres, og dette r jo temmelig praktisk, hvis du fx løber en tur i byen. Komforten er samtidig prioriteret, så høretelefonerne kan blive siddende gennem hele træningen uden at genere. God batteritid – hurtig opladning Holdbarhed og praktisk brug er tænkt ind fra start. JBL Endurance Zone er certificeret og tåler både sved, regn og støv. Efter en hård træning kan høretelefonerne skylles under hanen, så de er friske til næste omgang træning. Skulle der alligevel samle sig fugt i høretelefonerne, kan man aktivere JBL PulseDry i JBL Headphones-appen. Funktionen bruger pulserende vibrationer til at fjerne resterende fugt og hjælper med at forlænge høretelefonernes levetid. Ret genialt. Batteritiden rækker op til 8 timer på en opladning, og etuiet leverer yderligere 24 timer. Har du glemt at lade op, giver 10 minutters hurtigopladning helt op til 3 timers ekstra spilletid – praktisk, når du er på vej ud ad døren. Etuiet har desuden en praktisk strop, så det kan fastgøres inde i tasken eller på rygsækken, hvilket gør det hurtigt at få fat i høretelefonerne. Til dagligt i min virksomhed anvender jeg et headset til telefonsamtaler, men JBL Endurance Zone mestrer også denne vigtige funktion. Til opkald er Endurance Zone udstyret med i alt fire mikrofoner og beamforming-teknologi, som fokuserer på din stemme og reducerer uønsket baggrundsstøj. Det giver klar tale på farten, uanset om du ringer fra en blæsende cykelsti eller fra løbesporet. Billede Ganske fornuftig pris Skal jeg udtrykke en smule skepsis, må det handle om den måde som JBL Endurance Zone betjenes på. Du kan ganske vist tilpasse behandlingen via appen, men måske er mine fingre for kluntede til at få det til at fungere fuldt optimalt. JBL Endurance Zone har en vejledende pris på 999 kroner, som efter min mening er virkelig fornuftig. Modellen kommer i flere farver – sort/grå, sort/lime, lilla, blå/hvid og hvid/orange – så der er mulighed for at matche både løbesko og træningstøj. Jeg er oprigtigt talt meget glad for denne sportsmodel, som nu afløser et andet headset, som jeg brugte i fitness centret. Det er en fornøjelse at kunne bevæge sig frit uden at skulle tænke over, om de nu forsvinder ud af øregangene.  
https://www.youtube.com/embed/Ihq7RX01G ... A0KJxUpG3U
  https://dk.jbl.com/ENDURANCEZONE.html Indlægget JBL Endurance Zone blev først udgivet på Nettips.dk.

Source: https://nettips.dk/jbl-endurance-zone/
Besvar